Wie wil dat niet? Een voorsprong op de concurrentie hebben is per definitie in je voordeel. Dan moet je nu aandachtig verder lezen, want het voordeel waar ik het over ga hebben is voorlopig alleen voor de lezers van De Scherpe Pen.
Zoals je uiteraard al gelezen hebt wordt de makelaarsmarkt transparant voor consumenten. Want wie is nou de beste makelaar?
Wanneer de site van WieIsDeBesteMakelaar.nl live gaat zijn daar testimonials (beoordelingen) van consumenten te lezen. Over je concurrentie, maar ook over jou!
Natuurlijk wil je graag dat je ‘bovenaan’ komt te staan als de consument zoekt naar ‘de beste makelaar‘ in jouw vestigingsplaats. Dat kan alleen als jouw klanten een testimonial geven over jouw prestaties.
Help je vermelding
Om in ‘het lijstje’ opgenomen te worden, is het allereerst noodzakelijk dat je minimaal 5 beoordelingen hebt gekregen. Maar waarom zou je jouw eigen lot niet een handje helpen…? Vraag je klanten vanaf nu om jouw kunnen en doen te waarderen op WieIsDeBesteMakelaar.nl. De site is nog in aanbouw, toch geven we al wel de mogelijkheid aan consumenten om een testimonial van/over hun makelaar te geven. Ook over jou dus!
Wil je weten wat er mee gebeurd? Alle ins en outs komen later aan de orde, zodra het definitief is. Je kan al wel een kijkje gaan nemen op het bijbehorende blog, waar de eerste testimonials inmiddels verschenen zijn. Vergeet ook niet om het twitter account van WieIsDeBesteMakelaar te gaan volgen en om de FaceBook pagina toe te voegen aan je favorieten (waarvoor dank).
Bang voor negatieve feedback?
Misschien heb je daar dan wel reden toe… Van de eerste 13 recensies die over makelaars gegeven zijn, zijn er 11 klanten die hun makelaar WEL aan iemand anders zouden aanbevelen. 10 makelaars worden als ‘TOP!’ beoordeeld, 2 als slecht en een makelaar krijgt ‘een zesje’. Er is alleen reden om angstig te zijn voor negatieve reacties als je er zelf een zootje van maakt.
Pak je voorsprong
Nodig je (tevreden) klanten uit om hun mening over jouw dienstverlening te geven op een onafhankelijk platform! Op de tijdelijke pagina kunnen ze kiezen uit:
Het woord is nu aan je klanten…!
Laatste berichten van Han Tuttel (toon alles)
- Hoe technologie en automatisering de toekomst van de makelaardij gaat veranderen - 23 juni 2018
- De Call to Action wordt niet optimaal benut - 20 november 2017
- Marketing Pitches – Genomineerden Vastgoed Woningmakelaar van het Jaar 2017 - 10 november 2017
Leuk idee, wat hopelijk leidt tot een grote database aan waarderingen, wat op haar beurt weer als fundament voor de keuze van een makelaar zal fungeren. Ik ben positief, niet bang en ben benieuwd waar ik op uit kom.
hoi han, wilde vandaag mij aanmelden voor het schrijven van blogs maar kom niet door die capta sleutels heen. Misschien kun jij mij even een mail zenden ?
vr groet
bert
Email komt er aan!
Sorry dat de captcha jou er niet door liet gaan.
Wij gaan het doen. Maar dat wist je al.
Super initiatief! Ik heb daarom vandaag enkele emails verzonden naar klanten waarvan ik recentelijk de woning heb verkocht/verhuurd. Uiteraard met de vraag om op deze website hun mening over onze dienstverlening te geven. Ik ben in ieder geval benieuwd hoeveel klanten de moeite nemen om te reageren! En naar de beoordelingen natuurlijk 🙂 Ik zou het trouwens een goed idee vinden als een widget wordt ontwikkeld zodat makelaars de klantervaringen op hun website kunnen tonen. Is toch anders of je ze zelf knipt en plakt of dat deze door een onafhankelijke bron worden getoond. Bijkomend voordeel is dat de website meer bekendheid krijgt!
Bedankt voor je enthousiasme Roy! Alle* testimonials zullen op het blog verschijnen, hou het maar in de gaten.
Die widget gaat er zeker ook komen, in de 2e fase na de lancering. Juist om het jullie (makelaars) makkelijk te maken om onafhankelijke informatie te kunnen gebruiken mbt je dienstverlening.
*muv onrealistische feedback met alleen maar 10-en of 1-enen.